More Koren
0 cart_icon

עגלת הקניות שלי

close

No products in the cart.

בעיות של קשב וריכוז


רוצה להירשם לבחינה הפסיכומטרית ויש לך בעיות קשב וריכוז? כדאי שתדע, המרכז הארצי מאפשר לך לקבל הקלות בבחינה. קרא מידע חשוב על אבחון מוקדם ועל אפשרויות הטיפול לאנשים עם בעיות של קשב וריכוז.

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב והיפראקטיביות, המוכרת כ-ADHD, היא הפרעה נוירו-התפתחותית המאופיינת בדפוס עקבי של בעיות קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות.

הקריטריונים לאבחון ADHD מתחלקים לשלוש קבוצות:

  1. תסמינים של בעיות קשב – חוסר תשומת לב לפרטים, האדם מתקשה לשמור על ריכוז לאורך זמן, נראה לא מרוכז במהלך שיחה, מתקשה להשלים מטלות או להתמודד עם משימות הדורשות מאמץ מחשבתי ממושך, מאבד דברים, מוסח בקלות על ידי גירויים מהסביבה.
  2. תסמינים של היפראקטיביות – קשה לאדם לשבת לאורך זמן, הולך מהר או רץ באופן מוגזם, מתקשה בפעילויות שקטות, מעדיף להיות בתנועה מתמדת, מדבר הרבה ללא הפסקה, מתפרץ באמצע משפט, מתקשה לעמוד ולהמתין בתור, מפריע לאחרים.
  3. תסמינים של אימפולסיביות – תחושת לחץ וחרדה מתמדת, התקפי כעס, דיכאון, הערכה עצמית נמוכה, בעיות במערכות יחסים.

מהו שיעור המאובחנים עם בעיות של קשב וריכוז באוכלוסייה?

הפרעת קשב קיימת בקרב 7%-8% מהאוכלוסייה. לרוב היא מתפתחת בילדות ואינה דועכת. הפרעת קשב יכולה להופיע במגוון תחומים בחיים ולפגוע בלימודים, בעבודה ובמערכות היחסים.

אבחון הפרעת קשב וריכוז

כדאי לאבחן בהקדם את המטופל ולגלות אם הוא סובל מהפרעת קשב (ADD) או הפרעת קשב וריכוז ADHD.

אנשים הסובלים מהפרעת קשב (ADD) נתפסים כמאחרים כרוניים, רגישים לרעש, ביישנים. אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז (ADHD) נתפסים כאימפולסיביים, חסרי מנוחה, מתקשים להתמקד במשימה ובעלי הפרעות נוספות.

מטפלים רבים שחקרו את התחום טוענים שכדי לטפל באופן אופטימאלי בבעיית הקשב, יש לאבחן את המטופל ולטפל בהתאם לסוג הבעיה שהתגלתה.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז

כדי להתמודד עם הקשיים של אנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז כדאי לשלב טיפול תרופתי והתנהגותי. ממחקרים רבים עולה כי יותר מ-90% מהאנשים הסובלים מ-ADD או ADHD מצליחים לשפר את מצבם בעזרת טיפול משולב.

ניתן לטפל בהפרעת קשב באמצעות תרופות כמו ריטלין או אטנט ( נקראת גם אדרל).

ריטלין היא התרופה הוותיקה ביותר בהפרעת קשב וריכוז. משנת 1957 התרופה מיוצרת על ידי חברת התרופות ציבה (Ciba). תרופה נוספת, אטנט, היא תרופה מקבילה לריטלין והיא קיימת כבר יותר מ-30 שנה.

התרופות פועלות על מערכת העצבים במטרה לשפר את זרימת הדופמין שאינה יציבה באנשים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. עלייה ברמת הדופמין מביאה ליכולת הקשבה ממושכת יותר, שליטה עצמית טובה יותר ושיפור בזיכרון.

כדאי לשלב עם הטיפול התרופתי טיפול קוגניטיבי התנהגותי על מנת לשפר את הדימוי העצמי של המטופל. המטרה היא לאבחן מה גורם למחשבות שליליות לצוף ואיך לסגל דפוס חשיבה חיובי למרות הקשיים.

חשוב לדעת

קורס פסיכומטרי לתלמידים עם בעיות של קשב וריכוז

מור קורן מקיים קורס פסיכומטרי ללקויי למידה עם מגוון יתרונות לתלמידים עם בעיות של קשב וריכוז.
אנו מודעים לצרכים המיוחדים של תלמידים עם קשיי למידה ושמחים לתת לך עזרה מקיפה על מנת שתצליח בבחינה.

מה אנחנו מציעים?
הקורסים שלנו

למגוון הקורסים

איפה בא לכם ללמוד?הסניפים שלנו

סניף תל-אביב
דרך השלום 7, קומה 3
(ליד עזריאלי).

לצפיה במפת האזור

סניף נתניה
סמילנסקי 24,
(חמש דקות מהתחנה המרכזית).

לצפיה במפת האזור

פסיכומטרי ב-LIVE
מכל מקום ובזמן שמתאים לך!

plus

השאירו פרטים