More Koren
0 cart_icon

עגלת הקניות שלי

close

No products in the cart.

איך להצליח בפסיכומטרי

אלפי תלמידים מתחבטים מדי מועד בשאלה איך להצליח בפסיכומטרי? האם כדאי ללמוד לבד או במסגרת של קורס? האם להסתפק בחומרי לימוד חינם שניתנים ברשת או לקנות ערכה טובה שכוללת הרבה יותר תרגול מפורט ומסודר? איך להצליח ללמוד כמות כל כך גדולה של חומר בזמן קצר? ריכזנו עבורך את הדברים החשובים ביותר, שיעזרו לך להצליח בפסיכומטרי.

קריאת מאמר זה בלבד לא תגרום לך להוציא מעל 700 ולא בהכרח יותר מ-670. זאת, מסיבה פשוטה – ממוצע הציונים הארצי הוא 536. אבל המאמר הזה בהחלט יעזור לך להבין מהו הקושי שבפניו עומדים תלמידים רבים ומה ניתן לעשות על מנת להקפיץ את הציון ביותר מ-100 נקודות!

להלן מספר טיפים שיעזרו לך למקסם את הציון ולהצליח בבחינה.

איך להצליח בפרק הכמותי

אין צורך לחשוש מהפרק הכמותי. רמת התרגילים בפרק נמוכה מזו של תרגילים ברמה של 3 יחידות לימוד. הקושי היחיד הוא הזמן: עליך לפתור תרגיל אחד בפחות מדקה. על מנת להצליח לעמוד באתגר, יש ללמוד ולהבין תחילה את כל חומר הבחינה ולאחר מכן להתמקד בשאלה איך לפתור תרגיל בפחות מדקה. חשוב להבין, יש מגוון רחב של דרכים לפתור תרגילים. בפרק הכמותי חשוב ללמוד לזהות את סוג התרגיל, ובהתאם – לפתור אותו בדרך הקצרה ביותר.

איך להצליח בפרק המילולי

בשונה מהפרק הכמותי, שאותו ניתן ללמוד ולהצליח ללא הכנה מוקדמת, המבחן בעברית קצת שונה. ככל שקראת בחייך יותר ספרים ומאמרים ואוצר המילים שלך גדול יותר, כך יהיה לך קל יותר להתמודד עם לימוד החומר ועם הבחינה. כדי להצליח לענות על כל שאלה בפחות מדקה, מומלץ להתמקד בלימוד סגנון השאלות בבחינה, לדעת איך לענות על שאלות בהבנת הנקרא בלי לקרוא כל מילה בטקסט, לשנן מילות קישור, לתרגל חידות היגיון ולקרוא ספרים ומאמרים כחצי שנה לפני הבחינה כדי לשפר את מהירות הקריאה ורמת ההבנה.

איך להצליח בפרק באנגלית

בפרק באנגלית המרכז הארצי בודק רק את אוצר המילים. על מנת לדעת מהי הרמה שלך באנגלית, כדאי לך להוריד כמה מבחנים באנגלית מאתר המרכז הארצי ולפתור אותם. תלמידים שהרמה שלהם גבוהה ואוצר המילים שלהם רחב או שהם דוברי אנגלית, יקבלו ציון טוב ללא הכנה מקדימה. אם ענית נכון על כ-90% מהשאלות בפרק, מומלץ לך לנתב את זמן הלימוד באנגלית לפרק הכמותי והמילולי. למי שצריך לשפר את האנגלית, מומלץ תחילה לשפר את אוצר המילים ואת מהירות הקריאה. כדאי להתחיל ללמוד לבחינה כחצי שנה לפניה ולהשקיע לפחות כשעה ביום ללימוד מילים באמצעות מילון או אפליקציה.

פרק האנגלית כולל כ-8 שאלות בהשלמת משפטים, 4 שאלות ניסוח מחדש ו-10 שאלות של הבנת הנקרא. הסוד להצלחה באנגלית הוא לענות על השאלה מתוך ההקשר, גם אם לא מבינים את כל המשפט. קריאת ספרים ולימוד מילים על בסיס יומי ישפרו את מהירות הקריאה שלך, יגדילו את אוצר המילים שלך ויקנו לך יותר ביטחון בהתמודדות עם הפרק.

איך להצליח בבחינה כולה

התרגילים בפרק הכמותי והמילולי קלים יחסית. הקושי העיקרי בהם הוא הזמן. בפרק הכמותי יש דקה בממוצע לכל שאלה ובפרק המילולי יש קצת פחות מדקה. לפתור כל תרגיל בשתי דקות רוב התלמידים יכולים. על מנת שיהיו לתלמיד כלים לפתור כל תרגיל בפחות מדקה ולהוציא ציון גבוה משמעותית מהממוצע הארצי, צריך ללמוד את כל סוגי השאלות בכל הנושאים בבחינה.

לדוגמה: נניח שאני לומד בעיות תנועה ואני עובר על כ-6 סוגים של תרגילים, כמו שמלמדים ברוב המכונים. העניין הוא שיש מגוון רחב של שאלות נוספות בבעיות תנועה שלא עברתי עליהן. על כן נבחן שרואה את התרגיל בפעם הראשונה בבחינה יתקשה לפתור אותו בפחות מדקה! לכן, ברגע שתלמד את כל סוגי השאלות, 20-18 תרגילים בכל נושא, ותדע את הדרך הקצרה לפתרון, יהיו לך כלים לפתור תרגילים דומים בבחינה.

מומלץ לפתור בין 12 ל-18 בחינות. נוסף על סימולציות של המכון הפסיכומטרי, כדאי לפתור סימולציות של המרכז הארצי. חשוב מאוד שתחקור את הבחינה ותבין את הטעויות שלך על מנת שלא תחזור על אותה טעות. ככל שתפתור ותחקור יותר בחינות, כך ישתפר הציון שלך.

חשיבות ערכת הלימוד להצלחה בבחינה

חלק גדול מההצלחה שלך תלוי ברמת חומרי הלימוד שמהם תלמד. חשוב ללמוד בעזרת ערכת לימוד מעודכנת, שבה סגנון השאלות כמה שיותר דומה ואף ברמה אחת גבוה יותר מעל למבחן האמיתי של המרכז הארצי לבחינות והערכה. לחץ לקניית ערכת ספרים לפסיכומטרי.

איך להוציא מעל 700 בפסיכומטרי

על מנת להוציא את המקסימום בפעם הראשונה, מומלץ לשלב בין שלושה גורמים: לימוד יסודי; ספרי לימוד מעודכנים; ומורה מעולה.

חשוב לבצע מעבר יסודי על כל סוגי השאלות בבחינה, בדגש על איך פותרים כל תרגיל בפחות מדקה. ספרים מעודכנים עם שאלות ברמת קושי אחת מעל הבחינה הינם קריטיים בלימוד למבחן, ומורה מעולה יעזור ויתמוך בך לכל אורך הדרך. ככל שרכשת ידע מקדים במתמטיקה, עברית ואנגלית במהלך השנים שלפני הבחינה, כך גדלים סיכוייך להוציא ציון מעל 700 בבחינה.

חשוב לדעת

ההחלטה איך ללמוד לבחינה, באיזו מסגרת לימודים לבחור
ואיך יתנהל הלימוד יכולה לתרום משמעותית להצלחה שלך!

אל תעשה הנחות לשום מכון פסיכומטרי
בחר במסגרת שתיתן לך ארגז כלים אמיתי ותאפשר לך להוציא מעצמך את המקסימום!

מה אנחנו מציעים?
הקורסים שלנו

למגוון הקורסים

איפה בא לכם ללמוד?הסניפים שלנו

סניף תל-אביב
דרך השלום 7, קומה 3
(ליד עזריאלי).

לצפיה במפת האזור

סניף נתניה
סמילנסקי 24,
(חמש דקות מהתחנה המרכזית).

לצפיה במפת האזור

פסיכומטרי ב-LIVE
מכל מקום ובזמן שמתאים לך!

plus

השאירו פרטים